You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.

Diyet ve Spor Yapıyorsunu Hala Kilo Veremiyor musunuz?

 

 

Ben neden kilo veremiyorum?” veya ”Kilo veriyorum fakat, daha sonra hemen geri alıyorum” diyorsanız aradığınız cevap bu yazıda olabilir!

Kilolar ve artık içine giremediğimiz elbiseler artmaya başlayınca hemen diyete giriyoruz. Peki gerçekten diyetmi yapıyoruz yoksa vicudumuza işkencemi? Bu yaptığımızı sandığımız diyetler yüzündende kilo veremeyince veya hemen geri alınca demoralize olup diyeti bırakıyoruz. 

Peki neyi yanlış yapıyoruz ve neden kilo veremiyoruz?

  Diyet yapan bir kişinin 6 ay-1 yıl içerisinde ağırlığının %10 unu kaybetmesi ya da ayda 2-4 kilo kaybı ideal olanıdır.

  Kilo verme başarısızlıkla sonuçlanmışsa ya da kilo kaybı artık durma noktasına gelmişse bunun nedenlerini araştırmak gerekir.

 

İşte olabilecek  4 sebep

 

1.Fazla kiloya sebep olabilen altta yatan bir hastalık bulunması

 

 Kilolu kişilerin sık yaptığı hatalardan biridir.Bir doktora danışmadan muayene olmadan ve tetkik yaptırmadan kendi kendine yapılan diyetler belli bir süre sonra başarısızlıkla sonuçlanabilir.Bunu akıntıya karşı kürek çekmek olarak değerlendirebiliriz.Farkında olmadığımız bir troid hastalığı,gizli şeker ya da insülin direnci ,böbreküstü bezlerinin fazla çalışması,polikistikover sendromu gibi durumlar kilo vermemenizin tıbbi sebeplerinden olabilir.Bu tür hastalıklar her yaşta ortaya çıkabileceği için kilo vermekte zorlandığınızda ya da kilo vermeniz durduğunda bu hastalıkların bir uzman hekim tarafından araştırılması gerekir.Eğer altta yatan sebep bulunursa kilo vermeniz çok daha kolay olacaktır.

 

2.Doğru olmayan beslenme uygulamaları

 

  Bir diyet sizi aç bırakıyorsa o diyet doğru diyet değildir. Çok düşük kalorili diyetler vücudumuzdan yağ dokusu ile beraber fazla miktarda kas dokusu kaybına yol açar. Bizim gün içerisinde enerjiyi en fazla harcayan kaslarımızdır.Kas kaybı ile beraber metabolizma hızınız yavaşlar ve kilo kaybına karşı direnç oluşur.Hatta eskisinden fazla kilo almanızın da sebebi olabilir.

 

3.Öğünleri atlamak

 

Metabolizmanın düzenli çalışması için günde 3 ana 3 ara öğün yapılması bilimsel olarak kanıtlanmıştır. Sabah kahvaltısı erken saatte yapılmalı,öğün atlanmamalıdır.Özellikle akşam yemeğini saat 19.00 ‘ dan önce yemeye çalışınız. Ana öğünlerden 2,5-3 saat sonra mutlaka ara öğün yapmanız metabolizmanızın hızını arttıran en önemli faktördür.

 

4.Yeterli uyku uyunmaması ve dinlenilmemesi

 

Metabolizmanın en yavaş olduğu gece saatlerinde mutlaka uyumalı,en hızlı olduğu sabah saatlerinde de mutlaka ayakta olmalıyız.Uykusuzluk stres hormonlarını arttırır ve bu hormonlar kilo artışına yol açabilir. 

 

 Az veya çok uyumayın!!

Daha az uyuyan insanların gün içinde daha fazla kalori aldıkları bilimsel çalışmalarla kanıtlanmıştır. Yapılan araştırmalar sonucunda ; uyku eksikliğinin hormonların düzgün salgılanmasını etkileyebileceğini öngörülmüştür.

 

KİLO VERMEK İSTİYOR VE BAŞARAMIYORSANIZ NEDENLERİ BİRLİKTE ARAŞTIRALIM VE OLMAK İSTEDİĞİNİZ KİLOYA DOĞRU BESLENME UYGULAMALARIYLA ULAŞALIM .